joi, 11 noiembrie 2010

Profetul Muhhamad (SWAS) in profetiile lui Isaia


Cartea lui Isaia, cu exceptia unor scurte pasaje de evenimente narate,  reprezinta o colectie de profetii interpretate de evrei si crestini  ca fiind legate de venirea lui Iisus (AS), in special de  profetia:

“Pentru aceasta Domnul meu vă va da un semn: Iată, Fecioara va lua în pântece şi va naşte fiu şi vor chema numele lui Emanuel. El se va hrăni cu lapte şi cu miere până în vremea când va şti să arunce răul şi să aleagă binele.”
  (Isaia 7:14-15)


Evreii  care au crezut in Iisus (AS) s-au bazat pe faptul ca Isaia a anuntat venirea lui Iisus  in propria Carte, iar cei care au refuzat sa creada in el s-au bazat pe faptul ca Elijah, semnul  prevestitor nu aparuse. Generatia urmatoare nu l-a crezut pe Iisus cand acesta a spus ca Elijah era chiar Yahta (AS) ( Ioan Botezatorul).
Luca relateaza :

“Şi a venit el în toată împrejurimea Iordanului, propovăduind botezul pocăinţei, spre iertarea păcatelor. Precum este scris în cartea cuvintelor lui Isaia proorocul: "Este glasul celui ce strigă în pustie: Gătiţi calea Domnului, drepte faceţi cărările Lui. Orice vale se va umple şi orice munte şi orice deal se va pleca; căile cele strâmbe se vor face drepte şi cele colţuroase, drumuri netede. “
Luca (3: 2-4)


In afara de chestiunile teologice nerezolvate pana in prezent mntionate mai sus, în următoarele paragrafe vom relata alte profeţii din cartea lui Isaia, referitoare la  Profetul Muhammad (SWAS)

Prima profetie

 “Că aşa zice Domnul către mine: "Du-te şi pune pe cineva de strajă, care să-Mi dea de ştire despre ceea ce va vedea! Dacă va vedea călăreţi, doi câte doi pe cai, călăreţi pe asini, pe cămile, să se uite cu băgare de seamă, cu mare băgare de seamă". Şi el a strigat ca un leu: "Stau de strajă, Doamne, neîncetat toată ziua şi la locul meu de veghe în fiecare noapte. Şi iată că soseşte călărime, călăreţi doi câte doi". Şi el a vorbit şi a zis: "A căzut, a căzut Babilonul şi toate chipurile cioplite ale idolilor lui stau sfărâmate la pământ!" 
(Isaia 21-6:9)
 
Textul biblic de mai sus cuprinde doua profetii legate de venirea a doi profeti : unul care intra in orasul sau calare pe un magar si celalat calare pe o camila. Profetul Iisus intra in Ierusalim calare pe un magar:

Iar când s-au apropiat de Ierusalim şi au venit la Betfaghe la Muntele Măslinilor, atunci Iisus a trimis pe doi ucenici. Zicându-le: Mergeţi în satul care este înaintea voastră şi îndată veţi găsi o asină legată şi un mânz cu ea; dezlegaţi-o şi aduceţi-o la Mine. Şi dacă vă va zice cineva ceva, veţi spune că-I trebuie Domnului; şi le va trimite îndată. Iar acestea toate s-au făcut, ca să se împlinească ceea ce s-a spus prin proorocul, care zice: "Spuneţi fiicei Sionului: Iată Împăratul tău vine la tine blând şi şezând pe asină, pe mânz, fiul celei de sub jug". ( Matei 21: 1-5)

 
Profetul este  Muhhamad (SAWS) care intra in Mecca calare pe camila sa, numita al Qaswaa. Odata cu intrarea sa , idolii care erau adorati impreuna cu Allah au fost distrusi.
 

A doua profetie


“Proorocie despre Arabia. Într-o pădure de stepă petreceţi noaptea, voi, caravane din Dedan! Aduceţi apă celor însetaţi, voi, locuitori ai ţinutului Tema, întâmpinaţi cu pâine pe cei fugari, Că ei au fugit dinaintea sabiei, din faţa sabiei scoase din teacă, de arcul întins şi de grozăviile războiului! Că iată ce mi-a spus Domnul: "Încă un an, ca anii unui simbriaş, şi toată strălucirea lui Chedar se duce. Vitejii arcaşi ai fiilor lui Chedar se vor împuţina; că Domnul Dumnezeul lui Israel a grăit". ( Isaia 21: 13-17)

Textul de mai sus mentioneaza profetia cu privire la hejira in Medina a profetului  Muhammad (SWAS). Locuitorii din Dedan mentionati in versetul de mai sus sunt descendenţii lui Dadan,un mare strabun a lui Quraysh. Pădurea din Arabia este drumul dintre Mecca şi Medina. Ordinul dat oamenilor din Madinah este intampinarea  imigrantilor din Mecca cu apă şi alimente şi tratarea lor ospitaliera, aceasta profetie fiind indeplinita  de catre membrii muhajirenilor si ansarilor.
 În profeţia sa, Isaia a descris tribul Muhajirin ca fiind un grup de oameni care si-a abandonat pamantul pentru a-si proteja religia si sufletul de nedreptatea dusmanilor. De asemenea, li s-a promis că ei vor fi invingatori in cele din urma iar  duşmanii lor vor pieri. Fiii lui Chedar nu sunt altcineva decât Quraysh care descinde din Chedar bin Banayut bin Ismail. Profetia de mai sus indica o reducere a efectivelor cavaleriei necredinciosilor dupa un an sau mai multi dupa hegira .Această reducere s-a materilizat  atunci când multi necredinciosi  din Mecca au îmbrăţişat islamul şi s-au alaturat profetului in Medina. În ceea ce priveşte expresia “ Domnul, Dumnezeul Israelui” aceasta poate fi explicată pe baza faptului că, în momentul acestei  profetii, religia lui Moise era singura religie, în timp ce necredinciosii obisnuiau sa adore idoli.




A treia profetie

"Eu, Domnul, Te-am chemat întru dreptatea Mea şi Te-am luat de mână şi Te-am ocrotit şi Te-am dat ca legământ al poporului Meu, spre luminarea neamurilor; Ca să deschizi ochii celor orbi, să scoţi din temniţă pe cei robiţi şi din adâncul închisorii pe cei ce locuiesc intru întuneric. Eu sunt Domnul şi acesta este numele Meu. Nu voi da nimănui slava Mea şi nici chipurilor cioplite cinstirea Mea". Cele proorocite altădată s-au împlinit şi altele mai noi vă vestesc; înainte ca să ia fiinţă vi le dau de ştire. Cântaţi Domnului cântare nouă, cântaţi în strune laudele Lui de pe varful muntilor! Marea să se zbuciume cu tot ce este în ea, ostroavele şi locuitorii lor! Pustiul şi cetăţile lui să înalţe glas, şi satele în care are sălaş Chedar! Locuitorii din Sela să chiuie de veselie; şi din vârfurile munţilor să strige de bucurie! 
Să preaslăvească pe Domnul şi lauda Lui s-o vestească în depărtatele ostroave. Domnul iese ca un viteaz, ca un războinic Îşi aprinde râvna Lui; strigă puternic, un strigăt de război. Împotriva vrăjmaşilor Lui El luptă ca un viteaz! Tăcut-am multă vreme, stat-am liniştit şi mi-am stăpânit tăcerea; acum, ca o femeie care naşte, voi suspina, voi striga şi voi răsufla! Munţii îi voi pustii, la fel şi dealurile, toată verdea]a lor o voi usca; pâraiele le voi preface în văi uscate şi bălţile fără apă le voi lăsa. Îndrepta-voi pe cei orbi pe drumuri pe care nu le cunosc, pe poteci neştiute îi voi povăţui; întunericul îl voi preface înaintea lor în lumină şi povârnişurile în câmpii întinse. Acestea sunt făgăduinţele Mele pe care le voi împlini şi cu vederea nu le voi trece. Să dea înapoi şi să se ruşineze cei ce îşi pun nădejdea în idoli, cei ce zic chipurilor turnate: "Voi sunteţi dumnezeii noştri! “ ((Isaia 42:6-17)

Textul biblic de mai sus relateaza o dubla profetie care trebuia  indeplinita, prima fiind profetia lui Iisus (AS) pe care Allah il numeste drept şi il trimite cu un  mesaj pentru poporul sau. Mesajul  va fi lumină pentru popoarele oarbe, care poate fi interpretat ca o trimitere a ucenicilor înainte ca el sa fie ridicat la cer pentru a predica:” Şi le-a zis: Mergeţi în toată lumea şi propovăduiţi Evanghelia la toată făptura. “( Marcu 16:15)

Isaia indică în mod clar că acest lucru se va intampla mai devreme:” Cele proorocite altădată s-au împlinit şi altele mai noi vă vestesc; " Această profeţie este "un cântec nou" din tinutul lui Kedar. Chedar este fiul lui Banayut bin Isma'il (AS). Tinutul sau este Mecca iar cantecul nou este azanul.

In lumina celor expuse, este clar ca a doua profetie se refera la profetul Muhammad. Acest lucru este intarit de urmatorul verset: “Cântaţi Domnului cântare nouă, cântaţi în strune laudele Lui până in varful muntilor”care se referă în mod clar la sunetul talbiyah din varful muntelui Arafat. Nu este oare evident că acestia sunt musulmanii şi profetul lor,care vor triumfa asupra duşmanilor ?



A patra profetie

“Veseleşte-te, cea stearpă, care nu năşteai, dă glas şi strigă tu care nu te-ai zvârcolit în dureri de naştere, căci mai mulţi sunt fiii celei părăsite, decât ai celei cu bărbat, zice Domnul. Lărgeşte locul cortului tău şi acoperământul sălaşului tău întinde-l, nu cruţa nimic! Lungeşte funiile şi întăreşte ţăruşii! Căci tu te vei lăţi la dreapta şi la stânga şi seminţia ta va cuceri neamurile şi cetăţile cele pustiite le va umple de oameni. Nu te înfricoşa, căci nu vei rămâne de ocară; nu te ruşina, căci nu vei avea de ce să te ruşinezi; că tu vei uita ruşinea tinereţii tale şi de ocara văduviei tale nu-ti vei mai aduce aminte. Căci bărbatul tău este Făcătorul tău, şi numele Lui: Domnul Savaot şi Răscumpărătorul tău este Sfântul lui Israel: "Dumnezeul a tot pământul" se cheamă! Ca pe o femeie părăsită şi cu inima întristată te cheamă Domnul; ca pe soţia din tinereţe care a fost alungată; zice Dumnezeul tău. O clipă te-am părăsit, dar cu mari îndurări te iau lângă Mine. Într-o izbucnire de mânie, pentru o clipă Mi-am întors faţa de la tine, dar în îndurarea Mea cea veşnică Mă voi milostivi de tine, zice Răscumpărătorul tău, Domnul. Şi va fi ca în vremea lui Noe, când M-am jurat că apele potopului nu se vor mai răspândi pe pământ; tot aşa Mă jur acum să nu Mă mai mânii împotriva ta şi să nu te mai cert. Munţii pot să se mute din loc şi colinele să se clatine, dar milostivirea Mea nu se va depărta de la tine şi legământul Meu de pace nu se va zdruncina, zice Domnul, Care are milă de tine. Sărmană, lovită de vijelie şi fără mângâiere! Iată, zidurile tale le voi împodobi cu pietre scumpe şi voi pune temelia ta pe safire.  Şi-ii voi face crestele zidurilor de rubin şi porţile tale de cristal, iar împrejmuirea de pietre nestemate. Toţi copiii tăi vor fi ucenici ai Domnului şi se vor bucura de mare fericire. Şi vei fi întemeiată pe dreptate: depărtează silnicia, căci nu ai de ce să te mai temi; leapădă şi groaza, căci nu se va mai apropia de tine. Dacă cineva va mai da năvală, nu este pornită de la Mine, şi cine se hărţuieşte cu tine va cădea în lupta împotriva ta! Iată Eu am făcut pe meşterul, care suflă în focul de cărbuni şi făureşte arma cu meşteşugul lui, dar Eu am lăsat şi pe cel ce trebuie s-o nimicească. Orice armă făurită împotriva ta nu va izbuti şi orice limbă oare se ridică la judecată cu tine osândită va fi. Aceasta este moştenirea slugilor Domnului şi dreptatea care vine de la Mine, zice Domnul.” ( Isaia 54: 1-17)


Este bine cunoscut faptul că profeţii folosesc simboluri  si parabole in profetiile lor. Adaugand cunostiintele istorice la cele afirmate mai sus putem concluziona:

Pamantul sterp menţionat în profeţie, care nu a mai dat nastere înainte este Mecca. Este descris sterp deoarece  nu a mai avut un profet din timpul lui Ismail (AS), care a venit acolo cu mama sa Hajar, după ce soţul ei, profetul Abraham i-a lasat  în deşert dupa porunca lui Allah.Urmasii lui Ismail sunt adnanii, fii femeii sarmane, mai multi decat cei ai femeii maritate, Sarah, cu care profetul Abraham a ramas si care este stramosul israelitilor.Descrierea Meccai ca fiind “stearpa” trebuie inteleasa in contextul compararii penuriei de profeti cu pletora de profeti care au venit la Ierusalim.Profetia care afirma ca Mecca va atinge dreapta si stanga, face referire la faptul ca aceasta este noua religie care va prevala Estul si Vestul.


Căci bărbatul tău este Făcătorul tău, şi numele Lui: Domnul Savaot” sugereaza faptul
ca  Mecca este creatia lui Allah,   pe care evreii il numeau Domnul Savaot pentru a-l distinge de alti zei. Versetul Domnul intregului Pamant trebuie sa fie El numit” sugereaza ca noua chemare la religie nu trebuie limitata la o singura natiune; fiind pentru toti oamenii. Islamul, in contrast cu Iudaismul, este intr-adevar pentru intreaga lume.

Profetia se refera de asemenea la Kaba, reconstruirea sa, si venirea credinciosilor in cete spre ea. Credinciosii sunt descrisi ca fii ai lui Allah. Cazul descris este pelerinajul.Profetia indica de asemenea, faptul ca nici un dusman nu va cuceri Mecca. Sa ne amintim de Abraha, abisianul care a incercat sa distruga Kaba dar Allah l-a distrus atat pe el cat si armata sa.




A cincea profetie


“Luminează-te, luminează-te, Ierusalime, că vine lumina ta, şi slava Domnului peste tine a răsărit! Căci iată întunericul acoperă pământul, şi bezna, popoarele; iar peste tine răsare Domnul, şi slava Lui străluceşte peste tine. Şi vor umbla regi întru lumina ta şi neamuri întru strălucirea ta. Ridică împrejur ochii tăi şi vezi, că toţi se adună şi se îndreaptă către tine. Fiii tăi vin de departe şi fiicele tale sunt aduse pe umeri. Atunci vei vedea, vei străluci şi va bate tare inima ta şi se va lărgi, căci către tine se va îndrepta bogăţia mării şi avuţiile popoarelor către tine vor curge. Caravane de cămile te vor acoperi, şi dromadere din Madian şi Efa. Toate sosesc din Şeba, încărcate cu aur şi cu tămâie, cântând laudele Domnului. Toate turmele Chedarului la tine se vor aduna, berbecii din Nebaiot te vor sluji pe tine şi ca o jertfă bineplăcută se vor urca pe jertfelnicul Meu, şi templul rugăciunii Mele se va slăvi. Cine zboară ca norii şi ca porumbiţa spre sălaşul ei? Căci pentru Mine se adună corăbiile, în frunte cu cele din Tarsis, ca să aducă de departe pe feciorii tăi; aurul şi argintul lor pentru numele Dumnezeului tău şi pentru Sfântul lui Israel, Care te preamăreşte. “ ( Isaia 60 : 1-9)


O descriere a Meccai si a Kabei in timp de hajj nu poate  fi  mai exacta decat descrierea de mai sus mentionata de Isaia in anul 701 i.Hr. Este o descriere care se potriveste Meccai de la creatie pana in ziua judecatii de apoi. Este locul care emite lumina in imprejurimile intunecate si unde toti oamenii sunt egali in fata lui Allah. Isaia descrie conditiile pelerinajului: oameni veniti din locuri indepartate. Sunt fii, iar Mecca este mama lor. Mecca va fi incantata de venirea acestei multimi de oameni cu averile lor precum ne sugereaza versetul: Toate sosesc din Şeba, încărcate cu aur şi cu tămâie, cântând laudele Domnului.” In Coran, Allah spune ce poate fi tradus prin:” Anunta omenirii Pelerinajul , vor veni grabiti pe jos spre tine, indiferent de greutati; ei vor aparea din cele  mai indepartate locuri. Ei vor fi martorii unor lucruri pline de rasplata si vor mentiona Numele lui Allah in zilele bine definite pe animale bune pe care El vi le-a dat .Asa ca taiati-le si hraniti cu carnea lor saracii” .



In continuare este mentionat aducerea mielului lui Chedar ca sacrificiu la altarul lui Allah. Aceasta este o descriere a  ritualului de  sacrificiu ce are loc cu prilejul pelerinajului.

Profetia plaseaza scena in tinutul fiilor lui Chedar in Arabia. Descrierea atinge cel mai exact punct odata cu descrierea pelerinilor veniti la Mecca din toate partile lumii pentru a efectua pelerinajul. Este chiar relatat ca  o parte din ei vor veni zburand:”Cine sunt acestia care zboara precum un nor sau ca porumbelul din cuibul sau ?” inainte ca avioanele sa fie inventate, in timp ce altii vor veni pe uscat sau mare.

Profetul Muhammad (SAWS) in Profetiile lui Habakkuk:

“ Domnul a venit din Teman, si Cel Sfant din muntele Paran.Selah. Gloria sa a acoperit cerurile, si tot pamantul a primit lauda sa”.( Habakkuk 3:3)


Profetia indica originea iudaismului la Moise in pamantul Temam, Sinaiul. Se refera de asemenea,  la originea nobilului Coran in tinutul lui Paran, care este Mecca. Odata cu revelatia Coranului , lumina s-a raspandit peste toata lumea iar Gloria si lauda lui Allah aveau sa predomine omenirea pentru totdeauna.


Nu te multumi doar cu ce ai citit acum. Citeste mai mult si incearca sa scapi de confuzii. Citeste despre chestiunile problematice privitoare la istoria Bibliei, modificarea textele asa zise “sacre”,  abandonarea unor evanghelii doar pentru ca sustineau ca Iisus a fost doar un profet si niciodata fiul lui Allah. Apoi, mediteaza la aceste aspecte, gandeste atent si logic pentru a alege calea cea dreapta si a te convinge ca Muhhamad este ultimul profet si succesorul lui Iisus.