vineri, 10 februarie 2012

Doar Multumirea lui Allah

Profetul a cautat intotdeauna numai sa-l multumeasca pe Allah, neasteptand nimic in schimb de la ceilalti.


Unul dintre principiile fundamentale ale Islamului este ca o persoana trebuie sa-si cladeasca intreaga sa viata pe iubirea si teama fata de Allah si sa-si infaptuaisca toate indatoririle numai pentru a castiga bunavointa si indurarea lui Allah si pentru a dobandi Paradisul Sau. Intr-un alt verset, Allah le spune dreptcredinciosilor:



قُلْ إِنَّ صَلاَتِي وَنُسُكِي وَمَحْيَايَ وَمَمَاتِي لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ

(interpretarea sensului): „spune: „Intr-adevar, Rugaciunea mea, actele mele de devotiune, viata mea si moartea mea ii apartin lui Allah, Stapanul lumilor!”

(Surat Al-`An`am (6):162)

~~~

In versetul ce urmeaza li se spune credinciosilor sa-si traiasca religia numai pentru Allah, si nu pentru vreun alt scop:





إِلاَّ الَّذِينَ تَابُواْ وَأَصْلَحُواْ وَاعْتَصَمُواْ بِاللّهِ وَأَخْلَصُواْ دِينَهُمْ لِلّهِ فَأُوْلَـئِكَ مَعَ الْمُؤْمِنِينَ وَسَوْفَ يُؤْتِ اللّهُ الْمُؤْمِنِينَ أَجْرًا عَظِيمًا

(interpretarea sensului): „Afara de cei care se caiesc, se indreapta, se leaga cu putere de Allah si sunt sinceri in credinta lor fata de Allah. Acestia vor fi laolalta cu dreptcredinciosii, iar Allah le va darui credinciosilor rasplata nemasurata.”

(Surat An-Nisa` (4):146)

~~~

Oricine se leaga cu putere de Allah, stie ca nu exista alta divinitate in afara de Allah, isi traieste viata numai pentru a castiga multumirea lui Allah si niciodata nu-si lasa credinta in El, da dovada de adevarata credinta.

Nici un credincios devotat nu incearca sa-i castige iubirea, bunavointa si multumirea altuia decat numai lui Allah in faptele si in indatoririle sale religioase. Cele mai bune exemple de astfel de credinciosi loiali sunt cele ale Profetului Muhammad (salla Allahu alayhi wa salam!) si ale celorlalti profeti (pacea asupra lor toti!).

Profetul (salla Allahu alayhi wa salam) nu a cautat decat sa-i castige multumirea lui Allah, si si-a petrecut intreaga viata straduindu-se sa-I castige milostivirea, clementa si Paradisul, fara nici un gand pentru vreun interes personal sau castig lumesc.





قُلْ مَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ وَمَا أَنَا مِنَ الْمُتَكَلِّفِينَ

(interpretarea sensului): „Spune [o, Muhammad!]: „Eu nu va cer pentru aceasta [pentru Qur’an si pentru revelatie] nici o rasplata si Eu nu sunt dintre prefacuti! [dintre mincinosi si ipocriti]”

(Surat Sad (38):86)

~~~



قُلْ مَا سَأَلْتُكُم مِّنْ أَجْرٍ فَهُوَ لَكُمْ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَى اللَّهِ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ

(interpretarea sensului): „Spune: „Eu nu am cerut de la voi nici o rasplata pentru calauzirea voastra, caci rasplata mea nu este decat numai la Allah si El este la toate Martor.” [Shahid]

(Surat Saba` (34):47)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu