luni, 3 mai 2010

Cel ce i se supune Profetului I se supune si lui Allah



Allah le cere tuturor sa li se supuna profetilor pe care i-a trimis. Acesti trimisi au fost oameni binecuvantati care s-au tinut de poruncile lui Allah, au vestit revelatiile Sale, au reprezentat modelul uman cel mai placut lui Allah prin vorbele si faptele lor, pe scurt prin tot felul lor de a trai. Allah dezvaluie in Qur’an ca cei care au fost devotati trimisilor Sai vor fi salvati. Din acest motiv, supunerea catre Profet (salla Allahu alayhi wa salam) este o obligatie de cea mai inalta importanta. Allah dezvaluie in Qur’an importanta supunerii:


وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلاَّ لِيُطَاعَ بِإِذْنِ اللّهِ وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُواْ أَنفُسَهُمْ جَآؤُوكَ فَاسْتَغْفَرُواْ اللّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُواْ اللّهَ تَوَّابًا رَّحِيمًا 

(interpretarea sesnsului): „Noi nu trimitem nici un trimis decat pentru a i se da ascultare, cu voia lui Allah. Si daca, dupa ce au fost ei nedrepti cu propriile lor suflete, vor veni ei la tine si se vor ruga de iertarea lui Allah si se va ruga pentru iertarea lor si Trimsul, il vor afla ei pe Allah Iertator, Indurator 
[Tawwab, Rahim].”

(Surat An-Nisa` (4):64)

~~~

وَمَن يُطِعِ اللّهَ وَالرَّسُولَ فَأُوْلَـئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللّهُ عَلَيْهِم مِّنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاء وَالصَّالِحِينَ وَحَسُنَ أُولَـئِكَ رَفِيقًا 

(interpretarea sensului): „Cei care se supun lui Allah si Trimisului, aceia vor fi impreuna cu cei pe care i-a binecuvantat Allah cu harul Sau, ca si profetii, adevaratii evlaviosi, martirii si cei piosi. Si ce buni toavarasi vor fi acestia!”

(Surat An-Nisa` (4):69)

~~~
In mai multe versete din Qur’an sta scris ca cei ce le dau ascultare trimisilor Sai I se supun cu adevarat lui Allah si, pe de alta parte, cei ce se razvratesc impotriva acestor trimisi, se razvratesc impotriva lui Allah. Unele dintre aceste versete sunt:

مَّنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللّهَ وَمَن تَوَلَّى فَمَا أَرْسَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا 

(interpretarea sensului): „Cel ce se supune Trimisului se supune, neindoielnic, si lui Allah. Cat despre cei care intorc spatele, Noi nu te-am trimis sa fii peste ei pazitor!”

(Surat An-Nisa (4):80)

~~~

إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَن نَّكَثَ فَإِنَّمَا يَنكُثُ عَلَى نَفْسِهِ وَمَنْ أَوْفَى بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا 

(interpretarea sensului): „Cei care fac juramant de credinta fata de tine fac juramant de credinta fata de Allah; mana lui Allah este deasupra mainilor lor. Acela care calca [juramantul] il calca numai in defavoarea lui, iar aceluia care-si tine lagamantul facut lui Allah El ii va darui rasplata mare.”

(Surat Al-Fath (48):10)

~~~
Profetul a accentuat de asemenea importanta supunerii (in ahadith _ hadith-uri):


„Oricine mi se supune, I se supune lui Allah si oricine nu-mi da ascultare, nu-I da ascultare lui Allah si oricine i se supune conducatorului pe care-l numesc, mi se supune mie, iar oricine nu-i da ascultare, nu-mi da ascultare mie.”
(Sahih Bukhari, Book 9, Number 251)

~~~
In Qur’an, Allah il descrie pe Profet (salla Allahu alayhi wa salam) ca protector si indrumator al credinciosilor. Musulmani apelau astfel la el pentru toate problemele si ii cereau permisiunea si opinia inainte de a face orice lucru. Probleme asupra carora nu puteau cadea de-acord intre ei insisi, ba chiar si probleme pe care le puteau rezolva ei insisi, sau chiar de primeau vesti privind securitatea, sanatatea ori economia comunitatii celor credinciosi, le duceau imediat la Profet (salla Allahu alayhi wa salam) si se tineau de sfatul sigur si demn de incredere sau de solutia pe care el o recomanda.

Acesta este unul dintre cele mai importante aspecte ale moralitatii, poruncit de Allah in Qur’an. Intr-un verset, de pilda, porunceste ca toate vestile sa-i fie inaintate Profetului (salla Allahu alayhi wa salam) sau celor ce-l reprezinta. Versetul spune:

وَإِذَا جَاءهُمْ أَمْرٌ مِّنَ الأَمْنِ أَوِ الْخَوْفِ أَذَاعُواْ بِهِ وَلَوْ رَدُّوهُ إِلَى الرَّسُولِ وَإِلَى أُوْلِي الأَمْرِ مِنْهُمْ لَعَلِمَهُ الَّذِينَ يَسْتَنبِطُونَهُ مِنْهُمْ وَلَوْلاَ فَضْلُ اللّهِ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَتُهُ لاَتَّبَعْتُمُ الشَّيْطَانَ إِلاَّ قَلِيلاً 

(interpretarea sensului): „Cand vine la ei o stire de liniste sau de spaima, ei o raspandesc de indata. Daca insa ei ar impartasi-o Trimisului sau carmuitorilor lor, aceia dintre ei, care cauta sa fie dumiriti, ar afla [adevarul]. Iar de n-ar fi harul lui Allah asupra voastra si indurarea Lui, l-ati urma pe Sheitan, afara de putini [dintre voi].”

(Surat An-Nisa` (4):83)

~~~
Aceasta este bineinteles, una dintre cele mai intelepte si benefice porunci. Pentru un lucru, orice porunca sau lege a Profetului (salla Allahu alayhi wa salam) este garantata de Allah. Mai mult, Profetul (salla Allahu alayhi wa salam) era cel mai inteligent si mai intelept membru al comunitatii credinciosilor. In mod normal, cei mai multi consulta cea mai inteligenta persoana si cea care isi asculta cel mai bine constiinta, adica persoana in care se incred cel mai mult pentru orice problema, pentru a lua o decizie.

La fel de bine ca toate aceste trasaturi ale Profetului (salla Allahu alayhi wa salam), o alta intelepciune in faptul de a impartasi toate vestile unei (singure) persoane sta in faptul ca aceasta va da cele mai bune si mai inteligente raspunsuri, caci acelei persoane ii vor fi cunoscute toate aspectele intamplarii. Intr-un alt verset, Allah le porunceste credinciosilor sa-l ia pe Profet (salla Allahu alayhi wa salam!) judecatorul lor pentru orice neintelegeri dintre ei. Este o porunca de la Allah ca orice astfel de neintelegeri sa-i fie impartasite Profetului (salla Allahu alayhi wa salam) de indata, si acesta este astfel cel mai potrivit mod de a actiona, din punct de vedere rational, moral si in ceea ce priveste constiinta. Este de asemenea de cea mai mare importanta a da ascultare legilor precizate de Profet (salla Allahu alayhi wa salam!) cu toata inima si fara rezerve. Chiar daca decizia se loveste de interesele personale, dreptcredinciosii nu vor avea nici o indoiala si i se vor supune de indata poruncii Profetului (salla Allahu alayhi wa salam). Allah descrie acest aspect important al supunerii in Qur’an:

فَلاَ وَرَبِّكَ لاَ يُؤْمِنُونَ حَتَّىَ يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لاَ يَجِدُواْ فِي أَنفُسِهِمْ حَرَجًا مِّمَّا قَضَيْتَ وَيُسَلِّمُواْ تَسْلِيمًا 

(interpretarea sensului): „Insa nu! [Jur] pe Domnul Tau! Nu vor crede ei [cu adevarat] pana ce nu te vor lua pe tine ca judecator pentru cele care se isca intre ei si nu vor mai afla in suflete lor temere fata de ceea ce tu ai hotarat si nu se vor supune cu desavarsita supunere [hotararii tale].”

(Surat An-Nisa` (4):65)

~~~
Unii oameni fatarnici, sau oameni cu credinta slaba n-au izbutit sa inteleaga faptul ca deciziile Profetului (salla Allahu alayhi sa salam!) sunt asigurate de Allah si s-au opus informarii lui asupra oricarei situatii, cauzand astfel neintelegeri.Allah descrie starea acestor oameni in Qur’an:

وَمِنْهُمُ الَّذِينَ يُؤْذُونَ النَّبِيَّ وَيِقُولُونَ هُوَ أُذُنٌ قُلْ أُذُنُ خَيْرٍ لَّكُمْ يُؤْمِنُ بِاللّهِ وَيُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِينَ وَرَحْمَةٌ لِّلَّذِينَ آمَنُواْ مِنكُمْ وَالَّذِينَ يُؤْذُونَ رَسُولَ اللّهِ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ

(interpretarea sensului): „Si printre ei sunt unii care-l necajesc pe Profet si spun: „El este numai ureche!” Spune: „O ureche pentru binele vostru! El crede in Allah si ii crede pe dreptcredinciosi! El este indurare pentru aceia dintre voi care cred!” Iar aceia care-l necajesc pe Trimsul liu Allah vor avea parte de chin dureros!”

(Surat At-Tawba (9):61)

~~~

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu