luni, 3 mai 2010

Profetul ca persoana inteligentă...



Inteligenta lui superioara nu a fost niciodata mijloc de rautate , de castiguri personale sau de exagerare. Si asta nici macar o data in viata… Ci dimpotriva, inainte de a fi profet, poporul Mekkan il numise "El- Emin"(cel demn de incredere).

In intreaga lui viata, pana si in momentele cele mai dificile a reusit sa aibe o atitudine rationala, inteleapta, calma si naturala. Si a reusit sa rezolve si cele mai grele probleme. Bernard Shaw a spus despre aceasta calitate tinand cont si de celelalte calitati care l-au distins pe el ca profet, urmatoarele: "In aceasta perioada in care problemele musulmanilor s-au adunat una peste alta, avem mare nevoie de prezenta profetului Muhammed (s.a.s.) mai mult ca oricand. Iar daca ar fi fost printre noi ar rezolva aceste probleme cu usurinta cu care isi sorbea cafeaua.".


Cu medinitii la Huneyn

Dupa victoria de la Huneyn, musulmanii au avut foarte multe prazi de razboi. Profetul Muhammed (pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui!) imparte o mare parte din aceste prazi noilor musulmani din Mekka, in a caror inimi credinta nu era inca atat de stabila. Reactia asteptata avusese loc. Conducatorii din Mekka incepusera sa spuna:

- Muhammed([/size]pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui!) chiar este profet, altfel nu ar fi fost atat de darnic. 

Dar acest lucru cauzeaza unele neintelegeri ale unor tineri musulmani din Medina.

Se aude un zvon conform căruia:

- Profetul lui Allah s-a intalnit cu rudele si poporul sau din Mekka si se pare ca va ramane cu ei.

Atunci cand zvonul ajunge la urechile profetului, el nu pierde timpul si porunceste ca toti medinitii sa fie adunati intr-un loc. Si nu permite ca printre ei sa se afle cineva care sa fie din afara Medinei. Toti asteapta curiosi si nerabdatori.

Profetul Muhammed (pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui!) isi incepe cuvantarea spunand:

- O, voi cei din Medina! Am auzit ca unii dintre voi spun despre mine ca mi-am regasit rudele si poporul si ca de acum voi ramane cu ei.

Toti medinitii isi dau seamade gravitatea vorbelor lor atunci cand aud aceste cuvinte din gura profetului. Încep sa planga... Isi cer iertare, dar profetul continua spunand:

- Voi nu erati un popor ratacit care se ruga idolilor? Allah va calauzit prin intermediul meu.

- Da, o, profetul lui Allah! Toata recunostinta noastra este pentru Allah si pentru tine.

Profetul continua spunand:

- Nu erati voi dusmani unul altuia si va varsati unul altuia sangele ? Allah prin intermediul meu va unit si va facut mai puternici.

Rusinea si regretul crestea in valuri.

- Da, o, profetul lui Allah! Toata recunostinta noastra este pentru Allah si pentru tine.

- Nu erati voi oameni saraci si infometati? Allah prin intermediul meu va imbogatit si va onorat.

- Da, o, profetul lui Allah! Da.

Profetul sta o clipa, dupa care continua:

- Dar daca vreti puteti spune si asa. Poporul si neamul tau iti devenise dusman si nu ti-au permis sa traiesti printre ei. Noi ne-am deschis pieptul si te-am acceptat pe tine si religia ta.

Multi mediniti invaluiti in rusine au inceput sa planga in urma acestor cuvinte. Il roaga pe profet sa ii ierte si sa isi termine predica.

Profetul continua spunand:

- Sau, daca vreti puteti spune ca, atunci cand toti spuneau ca esti mincinos, noi te-am aprobat. Atunci cand toti te atacau noi am desconsiderat averile si vietile noastre in favoarea ta , si am format scut pentru tine…

Medinitii nu puteau ridica mai mult aceste cuvinte. Dupa ce medinitii se linistesc ,profetul isi continua cuvantarea.

- Ce are daca am dat mai multi bani unor noi muslmani? Voi nu ati vrea ca atunci cand ei se intorc la casele lor cu camile si vaci, voi sa va intoarceti in Medina cu profetul lui Allah? Jur pe Allah ca daca Allah nu m-ar fi creat ca muhajir, mi-ar fi placut sa fiu medinit. Jur pe Allah ca daca toata omenirea s-ar indrepta spre un sens iar cei din Medina catre un alt sens, eu as fi fost alaturi de cei din Medina.

Cu aceste cuvinte isi termina cuvantarea ce a avut ca rezultat aplanarea inca de la inceput a unui conflict social, care ar fi putut capata dimensiuni mai mari.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu