Prima revelatie cuprindea numeroase porunci, simple ca forma, dar de mare utilitate si cu ramificatii extinse, si i-a fost trimisa Profetului - Allah sa-I binecuvanteze si sa-I miluiasca - prin urmatoarele versete:
0, tu cel acoperit! / Ridica-te si indeamna! / Pe Domnul tau preamareste-L, / Vesmintele tale curateste-Ie / Si de nelegiuire stai departe / Si nu darui, cautand sa dobandesti mai mult, / Si pentru Domnul tau Tndura! [74:1-7]
Pentru a inlesni intelegerea Mesajului iI vom imparti in elementele sale cele mai simple:
1. Indemnarea are ca obiectiv instiintarea tuturor celor care
nesocotesc poruncile lui Allah asupra consecintelor grave pe care le implica un asemenea comportament, creand, totodata, un impact fara precedent in mintea si in inima lor.
2. Preamarirea Domnului inseamna ca singura maretie care trebuie
proslavita pe pamant este exclusiv cea a lui Allah, celelalte vanitati fiind menite sa dispara, deoarece numai Allah merita sa fie preamarit.
3. Curatirea vesmintelor si ocolirea tuturor aspectelor abominabile
subliniaza clar necesitatea indispensabila de a pastra atat exteriorul, cat si interiorul curate si pure, curatind si pazind in acelasi timp sufletul fmpotriva diferitelor ispite. Numai pe aceasta cale, sufletul Profetului - Allah sa-I binecuvanteze si sa-I miluiasca - putea atinge starea ideala pentru a fi ales si pentru a se bucura de Mila, Protectia, Siguranta, Calauzirea si Lumina lui Allah etern stralucitoare. Astfel, el va reprezenta cel mai bun exemplu pentru umanitate, atragand inimile curate si inspirand frica si respect inimilor ratacite, asa incat toata lumea, cu voie sau fara voie, se va indrepta spre el si iI va considera drept piatra de temelie a bunastarij ei, sub toate aspectele.
4. Profetul
- Allah sa-I binecuvanteze si sa-I miluiasca - sa nu-si considere lupta pe calea lui Allah ca pe o fapta de lauda, care-l indreptateste la o mare recompensa. Din contra, el trebuie sa se straduiasca din rasputeri, sa-si dedice toate eforturile si sa fie gata sa faca orice sacrificiu, intr-un spirit de uitare de sine, invaluit permanent de
constiinta prezentei lui Allah, fara a avea nici cel mai mic sentiment de mandrie pentru faptele sau sacrificiile sale.
5. Ultimul verset face aluzie la atitudinea ostila a necredinciosilor,
care iI vor batjocori atat pe el, cat si pe adeptii sai. Ei ar putea sa-I
defaimeze si rautatea lor ar putea atinge punctul culminant prin incercarile de a atenta la viata sa si a tuturor credinciosilor din jurul sau. in acest caz, el trebuie sa aiba rabdare, sa persevereze si sa dea dovada de un curaj desavarsit pentru unicul tel de a fi pe placul lui Allah.
Acestea erau conditiile de baza pe care Profetul trebuia sa le
respecte: porunci foarte simple in aparenta, fascinante prin ritmul lor calm, dar extrem de eficace in practica. Ele au constituit vartejul care a ridicat in toate colturile lumii o furtuna de dimensiuni uriase. Versetele includ componentele unei noi chemari si a propagarii unui
nou mesaj. Un avertisment implica in mod logic existenta unor practici pacatoase,cu consecinte dureroase pentru faptuitori si, din moment ce viata prezenta nu este singurul loc unde oamenii sunt chemati sa dea socoteala pentru toate faptele lor rele sau macar pentru unele dintre acestea, atunci avertismentul ar trebui sa includa in mod necesar si chemarea oamenilor de a da socoteala intr-o anumita zi, adica Ziua invierii, care sugereaza existenta si a unei alte vietii decat cea pe care o traim.
Toate versetele indeamna oamenii sa marturiseasca raspicat Unicitatea lui Allah, sa lase toate problemele lor in grija lui Allah
Preainaltul si sa-si subordoneze propriile dorinte pentru slujirea lui Allah.
Componentele chemarii islamice ar putea fi schitate astfel:
A. Unicitatea lui Allah.
B. Credinta in Viata de Apoi.
C. Sfintirea si inaltarea sufletului deasupra pacatelor si faptelor
abominabile care atrag dupa ele consecinte teribile si, pe langa acestea, nevoia stringenta de a dezvolta virtuti si maniere asociate obiceiului de a face fapte bune.
D.incredintarea tuturor problemelor in Mainile lui Allah, Cel Preainalt.
E. Toate cele de dinainte sa actioneze ca un corolar natural al
credintei nestirbite in Mesajul lui Muhammed si supunerea fata de nobila sa autoritate si dreapta calauzire.Versetele au fost prefatate, prin vocea Celui Preainalt, de o chemare cereasca, prin care se poruncea Profetului - Allah sa-I binecuvanteze si sa-I miluiasca - sa-si asume aceasta responsabilitate (de a chema oamenii la Allah), infricosatoare prin maretia sa. Versetele au avut menirea de a-I
obliga sa-si paraseasca "somnul", de a-I scoate din carapacea sa si de a-l desparti de viata calda si linistita, conducandu-I astfel pe o noua cale presarata de nenumarate greutati, calea lui Allah, pentru care este necesara o mare straduinta:
"0, tu cel acoperit,
Ridica-te si indeamna!". [74: 1-2]
Ceea ce sugereaza ca: "A trai doar pentru sine este foarte usor,dar s-a hotarat ca tu (Muhammed) sa porti pe umeri aceasta grea sarcina. In consecinta, somnul, confortul sau patul cald vor deveni placeri straine tie. Asadar, o, Muhammed, scoala-te repede si fii gata pentru lupta si truda ce te asteapta. Nu e timp pentru somn si alte placeri. Domnul a facut ca responsabilitati grave sa cada la sortii tai si sa te conduca in tumultul vietii."
Profetul - Allah sa-I binecuvanteze si sa-I miluiasca - a reusit cu succes sa se puna pe picioare si sa infrunte aceasta sarcina. El a inaintat intr-un spirit de completa abnegatie, straduindu-se fara incetare si fara a refuza vreodata sa poarte aceasta sarcina de mare incredere de a "trezi" omenirea si marea greutate a noii credinte, precum si stradania de peste douazeci de ani, fara ca nimic sa-i abata atentia de la impresionanta indatorire. Fie ca Allah sa-I rasplateasca atat pentru noi, cat si pentru intreaga omenire. Urmatorul studiu aflat la indemana ne da o mica idee despre lunga
sa stradanie si despre lupta neincetata pe care el le-a depus dupa ce a primit sarcina de Mesager si Profet.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu